5 důležitých složek výživy k zabránění vypadávání vlasů

Stejně jako pokožka, tak i stav našich vlasů ukazuje stav našeho vnitřního zdraví. Buňky, které tvoří každé vlákno vlasů, vyžadují pravidelné zásobování klíčovými živinami. Zde je jejich seznam.

Významné bílkoviny

Bílkoviny tvoří nejvýznamnější složku každé vlasové struktury, protože vlasy jsou vyrobeny právě z bílkovin. Pokud nemáte dostatek bílkovin, můžete čelit problémům s vlasy, jakými jsou vypadávání vlasů, suché vlasy a ředění vlasů. Ztráta vlasů je viditelná asi dva až tři měsíce poté, co klesne příjem bílkovin. Růst vlasů se obnoví, jakmile přívod proteinů splňuje dané potřeby.

Pokud chcete mít lesklé a zdravé vlasy, rozhodněte se zařadit do svého jídelníčku více potravin, které jsou zdrojem bílkovin. Mezi ně patří vejce, ryby, kuřata, mléko a mléčné výrobky, luštěniny a ořechy.

Železo

Železo patří k jedním z nejdůležitějších minerálů odpovědných za krásu vlasů. Příliš málo železa ve vaší stravě je hlavní příčinou vypadávání vlasů. Když hladina železa klesne pod určitý bod, může se u člověka vyskytnout anémie. To narušuje přívod živin do folikulů, což ovlivňuje vlasový cyklus a může to vyústit do nadměrného vypadávání vlasů.

Vegetariáni mohou zvýšit své zásoby železa přísunem čočky, špenáty a listové zeleniny, jako je brokolice, kapusta a saláty. Ti, co maso jedí, mohou zvýšit příjem kuřecího masa, ryb a vajíček.

Omega 3 mastné kyseliny

Omega-3 mastné kyseliny jsou nenasycené mastné kyseliny, které jsou nezbytné pro fungování těla. Jsou nazvány "nezbytné", protože jsou klíčové v správně fungujícím těle, i když naše tělo je nedokáže skutečně vyrobit. Protože tělo není schopno syntetizovat omega-3, musíme získat tyto základní živiny prostřednictvím naší stravy nebo užíváním doplňků. Zdroje omega-3 mastných kyselin zahrnují ryby, jako jsou sardinky, losos a sleď, dále semena, ořechy, dýňová semínka a avokádo. Doporučuje se, aby byly tyto zdroje vitaminů na vlasy zahrnuty ve vaší stravě nejméně dvakrát týdně. Omega-3 poskytují oleje, které udržují pokožku hlavy a vlasy hydratované.

Zinek

Nedostatek zinku vede ke změnám ve struktuře vlasových folikulů, což vede k oslabení jejich strukturální integrity. To znamená, že nové vlasy vypadnou mnohem rychleji než je běžné tempo.

Abyste zabránili vypadávání vlasů nebo předčasnému šedivění vlasů, jezte semena, ořechy, vejce a sójové produkty.

Vitamín C

Vitamín C je potřebný pro růst a opravu tkání v našem těle a protože tělo neuchovává vitamín C ve svých tkáních, je třeba ho pravidelně konzumovat.

Naše tělo potřebuje vitamin C pro výrobu kolagenu - proteinu, který je potřebný především pro naše šlachy, vazy a krevní cévy. Je odpovědný také za stav naší kůže. Vitamín C zlepšuje vstřebávání železa z rostlinných potravin a napomáhá posilování našeho imunitního systému, čímž nás chrání před nemocemi.

Vitamín C bojuje proti volným radikálům. Ty poškozují naše vlasy, díky čemuž se stávají slabými, křehkými a tenkými. Dokonce se může výrazně zpomalit nebo zastavit jejich růst. Antioxidační vlastnosti vitaminu C snižují tvorbu volných radikálů a minimalizují jejich vliv na naše tělo. Dostatek vitamínu C v naší stravě je nezbytný pro antioxidační ochranu před volnými radikály.

Ovoce a zelenina jsou nejlepšími zdroji vitamínu C. Citrusové plody jako pomeranče, grapefruity, citrony a jejich šťávy a kiwi obsahují obrovský obsah vitamínu C. Další ovoce a zelenina s obsahem tohoto vitamínu jsou brokolice, jahody, sladké brambory a rajčata.


Naši partneři:
Sexi spodné prádlo: Sexi spodné prádlo pre ženy
Prírodná lekáreň: Bohatý výber prírodnej kozmetiky od slovenských i zahraničných výrobcov.